Regulament Competiție Eskrima
Comenzi arbitru:
HANDA, LABAN – GATA, START
HINTO – STOP
HIWALY – Separare/Pauză
PAYO – Consultare cu judecătorii
HALTOL – Decizie
PANALO – Declarare castigator, dreapta pentru rosu, stanga pentru albastru
LAGLAG – Dezarmare
PAGLABAG – Fault
MAG-AYOS – Ajustare/Fixare
PAGWASTO – Corecție sau Greșeală
SINADYANG PAGLABAG – Fault intenționat
PINSALA – Accidentare/Leziune
WALANG LABANAN – Non-combativitate
Pagtulak – Împingere
Paghawak – Apucare
Pagtuhod– Lovitură de Genunchi
Pagsipa – Lovitură
Pagsalag – Blocare cu mâna
Pagsiko– Lovitură cu cotul
Pagsuntok – Lovitură de pumn
Suprafața de desfășurare: 8 metri pătrați, 2 metri între jucători (1 m în jurul suprafeței de joc – zonă liberă)
Meciul se desfășoară cu echipament de protecție și bețe căptușite (este exclusă purtarea de accesorii)
5 ÎNDATORIRI ȘI RESPONSABILITĂȚI
5.1. Participant
5.1a. Participanții trebuie să cunoască regulile jocului și au datoria de a le respecta întocmai.
5.1b. Participanții trebuie sa respecte deciziile arbitrilor/oficialilor, cu o conduită adecvată, fară a le contesta în vreun fel.
5.1c. Jucătorii trebuie să arate respect și să aibe o conduită sportivă și adecvată față de arbitri, oficiali, oponenți, colegi și chiar față de spectatori.
5.1d. Nu sunt permise provocări, batjocuri sau alte acte similare care distrug spiritul de sportivitate.
5.1e. Jucătorii care nu sunt implicați într-un meci, trebuie să stea dincolo de zona de siguranță.
5.1f. Orice incălcare atrage după sine penalități.
5.2. Antrenor
5.3. Antrenor Asistent
8 DESFĂȘURAREA COMPETIȚIEI
8.1) 3 reprize (2 reprize din 3) . O runda dureaza maxim 2 minute.
8.2) La comanda Handa, ambii jucători pot arăta mișcări artistice specifice stilului lor.
9 CURTOAZIE
Se salută oficialii, dupa care jucătorii se salută între ei. Salutul se face la începutul și sfârșitul fiecărui meci.
11 SCOR
11.1) O lovitură se punctează dacă e dată intr-o zona specifica (ABCDE) și este confirmată de către arbitru.
11.2) Se dă punct unei lovituri dacă este dată intr-o zonă specifică, într-o formă corectă – aceasta însemnând: cu putere, la momentul potrivit, postură corectă, cu artă, atitudine și distanță corespunzătoare)
11.2a) Atunci când combatanții se lovesc simultan în aceeași zonă de punctare nici unul dintre ei nu vor primi punct.
11.2b) Dacă se lovesc simultan în diferite zone de punctare, fiecare va primi cate 1 punct.
11.3) Lovirea in zonele C + E (zona abdominală si picioarele) se consideră 1 punct, dacă se incadrează ca lovitură legitimă și este dată de la o distanță de cel puțin un braț. În caz contrar lovitură nu se punctează
– O dezarmare aduce 1 punct
12 DECLARAREA CASTIGĂTORULUI
O rundă este câstigată dacă:
12.1) Se iau 5 puncte
12.2) Se dezarmează oponentul de 2 ori
12.3) Dacă oponentul comite 3 greșeli/faulturi
12.4) Dacă nici una din condițiile de mai sus nu se întrunesc, atunci se declară în particular astfel:
12.4a). Cine a punctat mai repede în general câstigă
12.4b). În caz de egalitate, câstigatorul se declară astfel:
12.4b1). Cel care are mai puține penalități la dezarmări, câstigă.
12.4b2). Cel care are mai puține faulturi câstigă.
12.4b3). Dezarmarea cântărește mai mult decât faulturile (o dezarmare contează mai mult decât două faulturi)
12.4c). Dacă și pană în acest moment jucatorii sunt egali, se aplică Regula Remizei
13 REGULA REMIZEI
Se va decide prin : Superioritate, Tehnici Majore de Apărare/Contra-Atac, Prezență Artistică
14 ZONELE CORPULUI – PUNCTARE
A. Cap
B. Brațe, Umeri, Gât
C. Zona pieptului si zona abdominala
D. Subsoară
E. Picioarele