Regulament competiție eskrima

Regulament Competiție Eskrima

Comenzi arbitru:

HANDA, LABAN – GATA, START

HINTO – STOP

HIWALY – Separare/Pauză

PAYO – Consultare cu judecătorii

HALTOL – Decizie

PANALO – Declarare castigator, dreapta pentru rosu, stanga pentru albastru

LAGLAG – Dezarmare

PAGLABAG – Fault

MAG-AYOS – Ajustare/Fixare

PAGWASTO – Corecție sau Greșeală

SINADYANG PAGLABAG – Fault intenționat

PINSALA – Accidentare/Leziune

WALANG LABANAN – Non-combativitate

Pagtulak – Împingere

Paghawak – Apucare

Pagtuhod– Lovitură de Genunchi

Pagsipa – Lovitură

Pagsalag – Blocare cu mâna

Pagsiko– Lovitură cu cotul

Pagsuntok – Lovitură de pumn

Suprafața de desfășurare: 8 metri pătrați, 2 metri între jucători (1 m în jurul suprafeței de joc – zonă liberă)

Meciul se desfășoară cu echipament de protecție și bețe căptușite (este exclusă purtarea de accesorii)

5 ÎNDATORIRI ȘI RESPONSABILITĂȚI

5.1. Participant

5.1a. Participanții trebuie să cunoască regulile jocului și au datoria de a le respecta întocmai.

5.1b. Participanții trebuie sa respecte deciziile arbitrilor/oficialilor, cu o conduită adecvată, fară a le contesta în vreun fel.

5.1c. Jucătorii trebuie să arate respect și să aibe o conduită sportivă și adecvată față de arbitri, oficiali, oponenți, colegi și chiar față de spectatori.

5.1d. Nu sunt permise provocări, batjocuri sau alte acte similare care distrug spiritul de sportivitate.

5.1e. Jucătorii care nu sunt implicați într-un meci, trebuie să stea dincolo de zona de siguranță.

5.1f. Orice incălcare atrage după sine penalități.

5.2. Antrenor

5.3. Antrenor Asistent

8 DESFĂȘURAREA COMPETIȚIEI

8.1) 3 reprize (2 reprize din 3) . O runda dureaza maxim 2 minute.

8.2) La comanda Handa, ambii jucători pot arăta mișcări artistice specifice stilului lor.

9 CURTOAZIE

Se salută oficialii, dupa care jucătorii se salută între ei. Salutul se face la începutul și sfârșitul fiecărui meci.

11 SCOR

11.1) O lovitură se punctează dacă e dată intr-o zona specifica (ABCDE) și este confirmată de către arbitru.

11.2) Se dă punct unei lovituri dacă este dată intr-o zonă specifică, într-o formă corectă – aceasta însemnând: cu putere, la momentul potrivit, postură corectă, cu artă, atitudine și distanță corespunzătoare)

11.2a) Atunci când combatanții se lovesc simultan în aceeași zonă de punctare nici unul dintre ei nu vor primi punct.

11.2b) Dacă se lovesc simultan în diferite zone de punctare, fiecare va primi cate 1 punct.

11.3) Lovirea in zonele C + E (zona abdominală si picioarele) se consideră 1 punct, dacă se incadrează ca lovitură legitimă și este dată de la o distanță de cel puțin un braț. În caz contrar lovitură nu se punctează

– O dezarmare aduce 1 punct

12 DECLARAREA CASTIGĂTORULUI

O rundă este câstigată dacă:

12.1) Se iau 5 puncte

12.2) Se dezarmează oponentul de 2 ori

12.3) Dacă oponentul comite 3 greșeli/faulturi

12.4) Dacă nici una din condițiile de mai sus nu se întrunesc, atunci se declară în particular astfel:

12.4a). Cine a punctat mai repede în general câstigă

12.4b). În caz de egalitate, câstigatorul se declară astfel:

12.4b1). Cel care are mai puține penalități la dezarmări, câstigă.

12.4b2). Cel care are mai puține faulturi câstigă.

12.4b3). Dezarmarea cântărește mai mult decât faulturile (o dezarmare contează mai mult decât două faulturi)

12.4c). Dacă și pană în acest moment jucatorii sunt egali, se aplică Regula Remizei

13 REGULA REMIZEI

Se va decide prin : Superioritate, Tehnici Majore de Apărare/Contra-Atac, Prezență Artistică

14 ZONELE CORPULUI – PUNCTARE

A. Cap

B. Brațe, Umeri, Gât

C. Zona pieptului si zona abdominala

D. Subsoară

E. Picioarele